Gijs Boshuis, senior specialist EMD bij Mammoet Europe
“Een partner die optimaal meedenkt in het kraangebeuren”
“In 2010-2011 hebben wij een aantal grote nieuwe kranen gebouwd. Onze partner die de besturings- en beveiligingssoftware ontwikkelde had mensen tekort. Gain is toen ingesprongen en heeft de besturingssoftware overgenomen. Ze hebben deze software ook in beheer. Verder heeft Gain de software ontwikkeld voor onze kraansimulator in Hoogvliet. Hier kunnen wij operators opleiden en onze software testen.
Sinds 2016 hebben wij met Gain een servicecontract voor onze grootste containerized kranen ter wereld. De onderdelen van deze kranen worden in containers verplaatst van het ene project naar het andere. Gain is 12 uur per dag beschikbaar om te helpen bij storingen. Als ik bel, staan ze direct klaar. Ze zijn zó toegankelijk, dat ik bijna altijd rechtstreeks contact met ze opneem. Aanvankelijk had ik bij Gain slechts één contactpersoon. Om de kennis breder te borgen, hebben zich inmiddels meer medewerkers in ons verdiept. Ik vind dat zij zich snel hebben ingeleefd in onze activiteiten en deze ook begrijpen. Wij zijn niet te vergelijken met bijvoorbeeld een productiefabriek. Onze kranen zijn enorme op zichzelf staande machines met veel technische aspecten en zware spullen. Er komt ontzettend veel bij kijken. In het begin was Gain sterk op de software gefocust, maar wij hebben ze geleerd om in het kraangebeuren mee te denken. Software is heel zwart-wit: het is ja of nee. Maar bij een kraan ligt dat complexer. Heel prettig dat wij zo snel dezelfde taal konden praten!
Gain is snel, flexibel en hulpbereid. In 2019 stond een van onze grote kranen in Maleisië op een werf. Door zware regenval heeft een van de containers half in het water gestaan en veel vocht opgenomen. Daar kwamen we pas achter op onze volgende klus in Nigeria. Bij het uitpakken bleek dat verschillende onderdelen van de PLC waren aangetast en beschimmeld. Alle hardware moest vervangen worden. We hadden het geluk dat we vervangende onderdelen van onze simulator konden gebruiken. Gain heeft ons hier enorm bij geholpen.
Door de verbeterde technologie is het aantal storingen de laatste jaren afgenomen en hoeven wij minder vaak een beroep te doen op de storingsservice van Gain. Maar omdat het een relatief kleine, flexibele organisatie is, schakel ik ze ook graag in voor andere zaken waarover zij met ons mee kunnen denken. En sowieso komen ze één keer per jaar bij ons langs om bij te praten. Altijd heel plezierig en gezellig.”
Heeft deze testimonial je geïnspireerd?
Wil je werken bij Gain of weten of wij ook jou kunnen helpen bij jouw verbetertraject? Neem gerust contact met ons op.